lördag, juni 02, 2007

kvarlämningar

Är det taskigt att dela upp msn i "darlings", "övriga" och.... "kvarlämningar", där kvarlämningarna är människor från förr som jag helt enkelt inte har hjärta att radera? Vi säger kanske hej till varandra en gång i halvåret, men det är ju i alla fall kontakt, även om det är sällan.

Ibland kan jag finna mig själv löjligt nostalgisk. När jag flyttade från Västerås slängde jag en släpkärra med skräp. När jag bytte lägenhet i Örebro slängde jag nio säckar(brev från folk jag kände för 20 år sen, brev från tidigare pojkvänner, trasiga saker som jag sparat för att jag tänkt laga dem 'en annan dag' och så vidare)och nu när jag packade ihop för flytten till Malmö var där lika mycket igen. Saker. Prylar. Som jag håller fast vid för att minnet av dem har ett värde. Vad för värde vet jag inte, för jag låter sakerna ligga i källaren och sen när jag ser dem igen rycker jag på axlarna och tänker "Just ja, den där hade jag glömt" men packar in den i källarförrådet igen.
Så källarförrådet är mina kvarlämningar från tidigare liv, och på msn ligger människorna jag kände då, de jag inte har hjärta att släppa taget om.

Etiketter: , , ,