tisdag, juni 12, 2007

Dagens pubertala fnissord.

Jag myntade just ett nytt ord. Ståndkollande.
Det går att nyttja i flera sammanhang.
Det jag menade var att kolla på (marknads-)stånd
men man kan ju även kolla på andra slags stånd om man känner för det.
Stånd är ett underligt ord. När jag var liten tyckte jag det var pinsamt att säga stånd om marknadsstånden för en komlis till mig fnissade alltid som en galning då för hon hade en storebror som hade förklarat för henne vad stånd egentligen var.

Jag fick arbete en vecka till här nämligen, men missar då heeela Malmöfestivalen men det kvittar för allt det gotta är på kvällarna och jag kan pressa in allt ståndkollande och gatuståndskäkande på helgerna.

Och jag får pengar. Pengar.
Ibland när jag är pank glömmer jag bort hur mycket jag gillar pengar.
Man kan göra så mkt bra för pengar. Man kan slippa tänka på sig själv och att man måste ha skithuspapper och smör för de sista pengarna och istället klämma en femtiolapp i handen på nån av alla uteliggare som nu under sommaren lämnat värnhemstorget och nu hänger i Rörsjöparken.

Etiketter: , , , , , ,