lördag, maj 26, 2007

gaaah, jag måste baka bröd för att kunna äta frukost. Det luktar fisk i köket efter maten igår och jag mår alltid pissilla av den lukten men nu måste jag städa bort den lukten för att kunna göra frukost. Mina problem borde kunna jämföras med världssvält och miljöförstöringen.

Och inga rena kläder har jag heller. Även det en lögn för jag HAR kläder men inget jag vill sätta på mig. Jag ska fundera på det där med överdrifter och varför det är så lockande att ta till dem när man vill ha uppmärksamhet.
Egentligen vill jag ha nån som ringer på och frågar om jag vill äta frulle med dem. En supergranne som vet när det är läge att hålla sig borta men som bakar supergoda glutenfria frukostbullar och som inte har katt. Nån man kan tassa över i pyjamas till.

Eller...vill man verkligen det?
D och jag pratade om kollektiva boende igår på väg till bögen. Jag har bott ensam för länge för att kunna klara av att bo med två tre andra till en början okända. D tycker alla kollektiv han varit i - utom hannas - har varit rätt sunkiga. Jag har bara varit i tre. Det ena av dem var i ett skitmysigt gammalt hus med en udda samling möbler och alla de boende var rätt softa och coola. Det var kallt som fan där dock, för ingen orkade elda i pannan mer än när de skulle duscha och eftersom det närmade sig sommaren eldade de inte för värme och duschade på badhuset intill. Det andra kollektivet var ständigt ostädat, och det tredje var jag på fest hos en kväll och det var mysigt även om en av de boende var en pubertal finnig grabbhalva nyss fyllda 20, en av de där som fortfarande tror de kan förändra världen och gärna pratade om hur för en trött Lena som inte orkade lyssna.

Fast... det vore ju trevligt om man hade nån granne som kunde vara lite mer som en kompis.

3 Comments:

Blogger KuriÅsa said...

Jag har bott i "1" styck riktiga kollektiv. (För folkhögskolekorridor räknas inte) Vi hade stundtals jätteäckligt hemma, men mest under tiden Sara bodde där för hon hatade att diska. En gång sa vi till henne att "nu får du faktiskt ta dina grytor som stått sen i förrgår". Då låste hon in sig på sitt rum och grät och sa att vi var dumma. Moget. Hon var vid denna tid ca 22 år.

26 maj, 2007 11:32  
Blogger vandrarvild said...

Moget. Inte.Ringde hon sin mamma sen också?
När jag bodde på internat var där en Sara som var totalt jävla ego, åt andras mat "för det stod ju bara där" och flyttade på andras tvättider om det inte passade henne att tvätta en viss dag. Då flyttade hon bara ner dem på listan och satte sig själv på den tid hon ville ha. Hon var den som ALLA i de olika internatbyggnaderna hade mest att säga om... inte alltför konstigt dock.
På samma internat, i min byggnad, hade vi ett par som knullade så intentivt att min kompis var tvungen att flytta sängen till andra väggen men hon kunde ändå inte sova. Och allt alla sa om det paret(för det fanns ju ett rum på andra sidan av dem med, haha) var att de knullade som fan. OCh aldrig var sams. Sen blev hon gravid. Åh, det internatet var lite roligt. vi hade nån galning där med, Pär, som stirrade in i en dels tjejers rum. Mig vågade han inte göra nått med för jag blev skitsur och elak, så han stammade alltid ursäktande om nått menlöst när jag kom nära. Stackars Pär. sen var det snygga Peter och nån annan sportkille som man sneglade på jämt. Men ändå, jag saknar det inte. Bara att vi samlades flera tjejer och kollade på ally mcbeal på torsdgarna. mys.

27 maj, 2007 10:33  
Blogger KuriÅsa said...

Vi hade Arkiv X-klubben på onsdagar på folkhögskolan. Arkiv X-freaken samlades i mitt rum klockan åtta, kollade på.. vad hette den serien... med Mimmi och Reine... Klimax och Bimbo. Bah! Glömt! Well, mellan det programet och arkiv x var det nyheter. Denna tid utnyttjade vi till diverse experiment såsom "duscha i mörker - betygsätt", hur smakar kokt banan osv. Duscha i mörker var svårt när man kom till schampo/balsamvalet. Kokt banan var galet slemmigt. Sånt är väldigt trevligt med korridor.

27 maj, 2007 10:39  

Skicka en kommentar

<< Home