söndag, april 15, 2007

och sen åkte vi bil med den där tjejen som inte kunde erkänna att hon körde fel utan istället sa" jag brukar åka den här vägen". Runt halva Malmö, och david som somnade i baksätet och jag kände att jag inte kan slappna av nu för då kommer jag aldrig hålla mig vaken.

sen var där hunden viktor som skällde på oss tills jag matade honom med kex och han blev min bästa kompis, stackars viktor som de köpt från nått hundhem för han blev misshandlad tills han var ett år men han var så söt när han lade huvudet lite på sned och en tass på mitt knä för att tigga så kan man bli annat än kär?
tidigare på morgonen klappade jag hundvalp med. och en sån där liten som hon som sa" jag brukar köra den här vägen" ägde och bar på hela tiden.

men himmelen ute på landet var vacker med tusentals stjärnor, och träden så bleka i strålkastarsken, hästarna följde en med blicken när man gick förbi och sen Chaplin som jag inte vågade ge min äppelskrytt ifall han skulle bita mig i handen men han åt så försiktigt att jag klappade honom efter det och luktade häst om vanten tills långt in på morgonen trots att vantarna var leriga av att lägga ihop sladdar och pilla med saker de där timmarna innan kölden kom och jag hackade tänder inne i bilen trots att värmen var på och....

2 Comments:

Blogger KuriÅsa said...

Och hur gick det med alkisen som ni skulle muta?

15 april, 2007 23:07  
Anonymous Anonym said...

det visade sig att det var några helt andra som bodde där egentligen, och de var hur trevliga som helst och kom och pratade med oss och fick kaffe. Inga problem alls m a o.
Vem han var som skrek på oss vet jag inte, kanske nån tillfällig besökare till tältstaden kanske, för honom såg vi inte när vi filmade.

16 april, 2007 10:05  

Skicka en kommentar

<< Home