måndag, april 09, 2007

läs

Sen tycker jag att ni ska läsa det här med.
Och givetvis Nina Björk i DN.

...och när blev det förbjudet med att vara nöjd med det man har, att inte jaga efter mer, det senaste, det hippaste* eller det renaste?
Jag gillade min lägenhet av hopplock från alla möjliga ställen. Det är personlighet i alla möjliga former och färger. Varför är det så förbjudet att förbli eller bara vara?

Jo, jag tror jag vet.
Det är för att någon där ute inte tjänar pengar på oss om vi stannar upp och är nöjda med vårt hem och oss själva.
Ni kanske tycker på axlarna åt det hela, men har ni en aning om vilka summor det egentligen rör sig om, och hur de pengarna fördelas?



*att jag ens använder ordet 'hipp' borde ju bara det tyda på ohipphet, kan tyckas.

2 Comments:

Blogger Fröken Smilla said...

Den där krönikan var något utav det bästa jag läst på väldigt länge - jag håller med så jag får ont i magen. Revolt!

09 april, 2007 18:50  
Blogger vandrarvild said...

jag har ju efterfrågat revolter ganska länge, så jag håller med.

09 april, 2007 19:41  

Skicka en kommentar

<< Home