lördag, mars 03, 2007

Köpenhamn, just när mörkret faller. Poliser som bevakar en när man kliver av tåget, en konstig känsla över stan. Kackerlackskrog och inredningsmässa med gratis sprit. Fnissade återvände vi dit gång på gång för de små plastglasens skull, fnissandes ramlade vi iväg till en pub och hade glömt hur det var när man fick röka inne på krogen. Jag dricker varma drinkar och pratar och efter ett tag får man uppleva rasism när en färgad man kommer fram och pratar, och dansken vid sidan om mig knackar på min axel och med låg röst säger"kolla så att ni har plånböckerna kvar!". Hade de sagt samma sak om afrikanen varit vit? Situationen blev bara pinsam så vi åkte hem igen, drack lite mer på tåget och det var väl ungefär så jag insåg att jag ska jobba idag. Total ångest, och när jag vaknar är alla känslor underligt förvridna och vissa av dem förstärkta på ett sätt som jag inte känner igen. Bakfylla plus en massiv mensvärk plus jobb mellan två och elva; come on, make my day