söndag, december 31, 2006

och en annan dag blir det en sammanfattning av 2006

Ni kan inte säga det bättre själva:

GOTT NYTT ÅR!

Vi ska på fest hos P.
Snart.
Vi ska bara komma hem från jobbet, sluta eftersvettas(för mitt jobb blir man jäkligt varm av) duscha, käka lite, läsa tidningen, massera öm axel, äta godiset som 'måste' ätas upp innan tolvslaget, kolla vilka kläder man ska ha på sig: festblåsa eller bekvämare jeans? Orkar man sminka sig, vilka kommer på festen, är det bara bögar så att jag blir ensam tjej eller måste jag vara trevlig och social som en fortsättning på min trevlighet på arbetsdagarna? Kan jag inte så vara i fred i ett hörn, tugga chips och lyssna på vad alla andra säger. Eller, nej, vänta lite: Jag har hellre roliga underbara människor runt mig, även om jag inte känner dem, pratsamma kreativa människor eller inte, skitsamma; ruska om mig med trevligheter, eller ge mig åtminstone en schysst fest. Nyår är för fjortisar, jag är gärna hemma vid halv två igen om det är så, jag orkar inte med baksmälla(GAAAH, jag är så jävla VUXEN emellanåt), konstiga oförklarliga blåmärken och sår som man fått i nån minneslucka...

Nej. gott nytt år med skumpan Nånting Negro och päroncider, Ds eminenta sällskap och sen okänt antal människor i okänd lägenhet någonstans på Möllan. Tolvslag på torget, pratades det om, och sen;

Välkommen år 2007.
Vi har storslagna planer för dig.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gott nytt år, vi ses på andra sidan! :-)

31 december, 2006 21:53  
Blogger vandrarvild said...

Japps, nu är jag på andra sidan nyår. Jag ska vänta länge med att dricka igen....

01 januari, 2007 18:33  

Skicka en kommentar

<< Home