fredag, december 29, 2006

Jag hade glömt att jag älskar att handla. Shopping-galningen i mig har legat vilande ett bra tag, och nu när jag skulle ut och handla byxor till jobbet(de gamla gick sönder lite mellan benen och jag vill inte riskera att böja mig fram någonstans bland folk och känna hur de spricker upp på alla möjliga pinsamma sätt...) gick jag först runt och muttrade "Jag hatar att handla" tills jag insåg att det inte är sant.

Jag ÄLSKAR att handla. Jag har bara inte haft pengar till det på ett bra tag, men hade jag haft underbart mycket pengar att spendera på dylika saker så hade jag handlat som fan*. Och hela min snabba vistelse på stan blev annorlunda som genom ett trollslag efter den insikten. De första byxorna som jag provade satt så jävla bra att jag köpte dem på stört** och kunde lalla runt på Indiska och fönstershoppa lite innan jag tog bussen hem igen.
Jag hittade ännu ett par byxor på rean och jag ska ha någonting långt över dem för, som D konstaterade när jag kom hem och visade dem, så ser man konturerna av ungefär hela motorn***. Blir de tajtare mellan benen så blir jag steril...

Min bloggpaus var välbehövlig, men jag måste erkänna att jag har fuskat på mina andra bloggar, mest för att testa om det skrivandet eller bloggandet jag var trött på. Men jag fortsätter här ett tag till. När jag känner för att skriva. Och nu när jag erkänt att jag bloggat på mina andra bloggar så kan jag lika gärna lägga in ett av inläggen därifrån här eftersom det kändes lite sådär väsentligt på något sätt.

Och nu ser jag klockan och jag måste äta innan jag ska jobba. För bossen ringde tidigare. Korta samtal är det vi för numera.
"Hej, det är Bossen! Kan du jobba idag?"
"Ja. Börjar vi halv sju?"
"Ja. "
Okej, då ses vi. Hej då!".

Hoppas ni hade en bra jul och får en ännu bättre nyårsafton!


* I teorin i alla fall. I praktiken skulle jag nog fortsätta ojja mig över konsumentgalenskapen och/eller bli snål som fan och sådär jobbigt praktiskt och tänka att jag egentligen inte behöver allt bara för att jag kan köpa det.
**Är inte "på stört" ett lustigt uttryck? Störta, störig, på störten o s v. När man säger det flera gånger ser det extremt konstigt ut, och jag måste fråga D om det heter och stavas så. Samma sak händer när man skriver sitt eget namn många gånger efter varandra, så många gånger att det tills slut ser felstavat ut och man måste titta på något helt annat en stund för att den rätta känslan åter igen ska infinna sig.
*** I brist på andra roande ord för fittan så har vi härmed introducerat "motorn" eftersom många går igång på den...