onsdag, november 01, 2006

döda fiskar

man stannar inne idag. när jag säger att jag vill gå ut undrar D varför och jag säger lite häpet, för jag har inte ens tänkt på det innan:"för att man ska kunna kliva in någonstans där det är varmt och mysigt och känna sig glad att man sluppit undan stormen utanför såklart!"
jag spärrar upp ögonen lite när jag säger det och väntar sen på att han ska säga nått men han säger bara "jag vill inte gå ut" och låter trött.
senare lägger jag mig på golvet och mailar på ett jobb och tänker att jag måste börja skriva som jag själv vill, inte som de väntar sig, döda fiskar flyter med strömmen, jag drömde det inatt, att fiskar flöt upp i vattnet som jag simmade i. de ploppade upp mot ytan och skrämde slag på mig så att jag snabbt simmade till land och ropade efter någon, och drömmen fortsatte om liten hundvalp som man gosade ner ansiktet i medan hon låtsasmorrade och tyckte det var kul att bli busad med. hundabstinensen är total nu, bring me a vovve. jag skriver på boken om jonathan och det blir tydligen en cirkelberättelse men det känns fint men den han älskade, hurdan ska hon vara?