torsdag, september 07, 2006

spöregn utan humor

När man sitter så här på jobbet och det inte ringer så mycklet kan man ju göra några få saker. Det är radio, nätet eller vädret som gäller. Det spelas smörig pojkbandslåt på radio, det spöregnar ute och på nätet orkar jag inte surfa.
Så kul har jag.


När jag kommer hem ska jag länka till en sida jag hittade igår i ett forum om svartkonst. Det roade mig en smula eftersom det var diskussion mellan någon med åsikter som mina egna och någon som uppenbarligen var satanist. Och satanister är som roligast när de påstår sig vara empatiska. Som om deras tro inte alls går ut på makt utan istället på medkänsla och kravlös kärlek.

Det, mina damer och herrar, är humor.



Något annat som är roligt är skåningars namn för spöregn som är något i stil med böse. Och japps, jag skriver det enbart för att jäklas med D.