onsdag, september 06, 2006

hemska hem

Jag roar mig med att kolla lägenheter på hemnet.se och det är saker jag undrar över.
Som ovanligt sterila kök eller övermöblerade sovrum med blommigt mönster på allt eller badrum med detaljer i guld och torkade blommor, porslinshundar, aprikosa tapeter, sänggavlar med inbyggd stereo, fruktskålar med plastfrukt, skrivbord med snirkliga guldben, pampiga vaser i fönster(enbart), segelbåtar som prydnad, lampor med lampfot i form av djur/älvor/tomtar/fiskar.
Överdådighet på för liten yta.

Jag är knappast en inredningsguru själv
men fan i helvete, folk har ju sämre smak än jag trodde.

5 Comments:

Blogger deusexmach said...

Jag har Ernstat mig i hallen idag. Det kändes inte lika metrosexigt att stå och säga "det här går jag igång på" i sin ensamhet medan man bredspacklar.
Men det blir fint sen när jag svampat det aprikost.

06 september, 2006 17:18  
Blogger Peter Madison said...

Jag brukar drömma mig bort ibland och kolla in lägenheter i New York. Det som slagit mig att de inte värderar kök i den omfattning vi gör. Finns det överhuvudtaget ett kök så är de oftast placerade i vad vi kallar klädkammare... Inga fönster och alltid lysrör i taket.... Skumt.

06 september, 2006 17:28  
Blogger vandrarvild said...

Deus: åh, svampat det aprikost! Bejbi, det låter ju ...jättefint........
jag kan komma och hjälpa dig. Snart. I slutet av månaden.

Madison: Det är ju det jag säger: amerikaner är galna....

06 september, 2006 20:02  
Blogger deusexmach said...

New York ska väl vara sådär metrohetsigt att man alltid slänger i sig något på vägen. Eller så äter man ute typ.
Långkok i New York...Hmmm.
Tråkigt dock, jag ser alltid köket som hjärtat av lägenheten och drömmer om ett stort centralt beläget sådant.

07 september, 2006 11:37  
Blogger vandrarvild said...

Jo, jag gillar kök med utrymme och vinklar. Och ett skafferi som man kan gå in i.

07 september, 2006 13:14  

Skicka en kommentar

<< Home