onsdag, september 06, 2006

hundabstinens

Strax ska jag ta lunch. Det ringer inte mycket alls och jag funderar på att börja fila naglarna eller surfa efter jobb för att fördriva lite tid.

men nej. Jag är galen. Jag fortsätter tråna vovve på blocket.se.
Trots att jag vet att jag blir hundsjuk och inte kommer kunna skaffa hund på väldigt länge.
Men en vovve. Inse. Promenader i ösregn och minus 30, fästingar och tassavtryck på vita saker. Det är ju hur fint som helst. Jag vill ha en hund just för att. För att jag minns hur jag blev väckt på morgonen av cindy som blev insläppt i mitt rum och slickade mig i ansiktet, för att tassavtryck och grus i sängen hör till, för att lukten av våt hund när det snöar och regnar är som det ska vara, och hundhår i maten är vanligt förekommande emellanåt(iallafall om man har flera hundar) och det är det jag saknar. Vovve. Promenaderna som man först inte vill ta men sedan ser fram emot lite.

6 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Okej....tror att du börjrar bli riktigt nojjig nu. Hund också??
Det blir till att storhandla nu alltså. Diskmaskin, laptop, hund.... kanske lika bra å slå till på en Volvo kombi när du ändå håller på...! Tror D har beställt nytt lås till sin dörr...hehe....:-)

06 september, 2006 14:20  
Blogger vandrarvild said...

Det är överflödigt, jag har ingen nyckel hem till honom nu, bara när jag är där.
Volvokombi är för berror. Jag vill ha en fet-jeep. Dessutom har D vetat hela tiden att jag vill ha hund så det är nog inte nån större nyhet. Han är ju kattmänniska av ngn obegriplig anledning *fnys*

06 september, 2006 15:15  
Blogger deusexmach said...

Hehehe det var ju lite roligt.
Blev mest nervös när det snackades om husvagnar och vilket finporslin vi skulle ha.
Finporslin för övrigt...tala om onödigheter.
Det är väl inte obegripligt med att vara kattmänniska. Ska du ha en hund, ska jag få ha minst ett tjog kisar.

06 september, 2006 17:23  
Blogger deusexmach said...

Nu menade jag begreppet finporslin, företeelsen asså. Liebling vill inte ha sådant. Bara för att understryka att det rör sig om ironi.

06 september, 2006 17:24  
Blogger Peter Madison said...

Apropå husvagnar: Vem uppfann den och VARFÖR??

06 september, 2006 17:25  
Blogger vandrarvild said...

mobile home, vette fan, de borde väl uppfunnit den i samband med att människor började ta semester från jobbet?
Själv har jag inte haft en enda husvagnssemester i hela mitt liv så jag är lite nyfiken på det faktiskt. Mina föräldrar pratar om att köpa en husbil och gör de det så måste jag låna den i en vecka.
oh nej, finporslin är för skitnödiga överklasskärringar, jag vill ha udda porslin i starka färger. Ty jag är en nutidshippie. amen.

och darling, du får visst ha ett tjog katter. men då kan jag inte bo med dig...

08 september, 2006 11:10  

Skicka en kommentar

<< Home