torsdag, september 07, 2006

nördy

För att roa mig ska jag kolla upp skillnaden mellan ideologi och diskurs som Helena skrev om i sin blogg. Är man en nörd så är man. Jag saknar lite av det där med pluggandet, att diskutera sånt. Att diskutera.
Dessutom är jag grymt kissnördig. Moa ha ha,mina ordvitsar är hur roliga som helst.
Nej, jag vet. jag borde sovit mer inatt. Men eftersom jag är arbetsbefriad imorrn så kan jag sova ikväll när jag kommer hem och vara uppe hela natten AMEN!

Jag åker med SK till och från jobbet nu. Han erbjöd sig skjutsa mig, vilket jag är tacksam för eftersom min budget nu ligger på 16 kronor(ska jag köpa diskmedel eller toapapper. Hmmm. ) och imorse pratade vi regn, politik och Bush, igår om bilar och nått mer. Han är lättpratad,men jag kan inte komma ifrån känslan av att det är något som bekymrar honom en hel del, men vi är inte så nära bekanta att jag vill fråga om det.

Han fryser hela tiden nu när sommaren är över och säger att det här regnet inte är något alls i jämförelse med regnen i hans hemland då det regnar i månader. Jag tyckte han sa att en del bosätter sig i båtar under den tiden, och , lite skämtsamt, att man kan fiska inne i sitt kök om man vill det. Jag undrar om han längtar hem.

Åh, nu kommer Anna! Jag borde göra en Homer-kissning, d v s vråla OOOH; YEAAAAAAAH inifrån toa., men jag vågar inte.

2 Comments:

Blogger deusexmach said...

TP ska du inte behöva slösa pengar på. Brevlådan fylls ju av valsedlar nuförtiden. Kände att något var fel när jag vaknade i morse. När jag steg upp möttes jag av ett kuvert från Sverigedemokraterna som låg där och brände i parketten.

07 september, 2006 11:45  
Blogger vandrarvild said...

meh va fan, sätt en lapp på dörren där du undanber dig reklam och propaganda från rörelser/föreningar utan hjärna. De borde ersätta allt besvär de orsakar istället för att försöka mygla sig in. Be dem betala din parkettskada....

07 september, 2006 13:11  

Skicka en kommentar

<< Home