onsdag, september 06, 2006

Funderade på att byta blogg men sen la jag ner det där. För idag.

Jag har suttit med mina andra två bloggar(jag misstänker att jag har ännu en blogg någonstans men jag minns fa... vänta nu, Jag har tre bloggar till. Eeeh.... Ska nog logga in på dem och radera dem. Om jag minns namnen. Galen-Lena... sex stycken bloggar. radera alla!) men de är onödigt krångliga och jag blir helt vansinnigt på blogsome för den är bara cepe. Wordpress är bättre men jag orkar inte pilla mer med det där idag så nu ska jag göra matlåda(efter tips från D) och sen plocka och ha mig lite innan jag ska sova.

men jag ska väl hinna med några sidor HP först.


På golvet i badrummet kryper en silverfisk på 2 cm och stannar till när jag dunkar lite i golvet. Den byter riktning och försvinner in under badkaret. Jag känner mig som en galning som jagar spöken som bara jag själv ser.

6 Comments:

Blogger Peter Madison said...

2cm?? Vafan, går den på anabola eller.... Vad har ni i vattentornet i Örebro egentligen?

06 september, 2006 22:00  
Blogger vandrarvild said...

Anabola, ja, eller hundra år av smuts som ligger mellan väggarna här :( Min lägenhet är ombyggd, jag misstänker att mitt kök egentligen varit samma kök som det på andra sidan väggen, och att min garderob varit samma rum som det som är mitt badrum plus att det bara är en tunn vägg in till grannen så.... Det är inte anabola; jag tror det är släktdrag.

Och i vattentornet har vi vatten. Och fik samt utsiktspunkt. Dårå? tänkte du turista här nästa sommar?

06 september, 2006 22:33  
Blogger Peter Madison said...

Närå....kom ihåg vattentornet bara... Jag var en hyfsat bra fotbollspelare en gång i tiden. Var på en turnering i Nora trakten och då kör man väl igenom Örebro....väl?

07 september, 2006 01:35  
Blogger KarinC said...

Silverfiskar, inte att leka med... Uää vad äckligt föresten.

=)

07 september, 2006 13:04  
Anonymous Anonym said...

silverfiskar gör väl ingen förnär! Jag har både silverfiskar, bananflugor (i augusit), tvesjärtar och stora spindlar. Det kan ju bara betyda att det är en bra miljö att leva i! (det är iallafall vad jag försöker övertyga mig själv om).

07 september, 2006 22:08  
Blogger vandrarvild said...

Karinc: Mmm, det är ganska äckligt emellanåt. De finns i mitt porslinsskåp med så när man ställer tillbaka tallrikar efter att man diskat så händer det att man mosar silverfiskar utan att man märker det innan man tar fram tallrikarna igen... jag är glad att jag ska flytta härifrån snart.

Greenfinch: Det är okej, haha, dui får intala dig att det är en bra miljö att leva i. SJälv är jag inte fullt så övertygad. :)
Visste du att tvestjärtar kan flyga föresten?

08 september, 2006 11:06  

Skicka en kommentar

<< Home