torsdag, september 07, 2006

om kärlek

Jag pratar med vännen Daniel på msn. Om kärlek.
- Men jag är lite rädd för att falla för henne och jag tror hon känner likadant.
- Varför är det så farligt då, att falla?
- För att det var så länge sen sist
- Gör tiden det till en fara? Det är inte så att ni är rädda om hjärtat, eller att vara den som först erkänner känslor?
Man blir inte kär för vinnings skull, inte för att man väntar sig något tillbaka av någon annan
- Jo förmodligen. jag är livrädd för att bli sårad
- Man faller för någon för att det är den enda vägen man har framför sig.
- Du har rätt, som så ofta.
- Jag vet. Du borde lyssna oftare på mig.

2 Comments:

Blogger Aronson said...

Suck. Om någon kunde säga såna kloka saker till mig...

:-/

07 september, 2006 19:01  
Blogger vandrarvild said...

du får väl helt enkelt lägga till mig på msn... :)

07 september, 2006 19:52  

Skicka en kommentar

<< Home