söndag, augusti 27, 2006

Vill inte åka hem

Sötaste Helena har flyttat till Malmö för att plugga. Jag har hjälpt henne att bära lite grejer(fast darling-D bar mycket mer) och nu vill jag ju inte alls åka hem imorrn utan stanna här i några dagar till. Well, får se. Gratis är gott, speciellt när man är jättepank och absolut inte kan leva över sina s k tillgångar. Jag vet inte hur jag ska göra faktiskt, men måste bestämma mig nu, nyss

Helena ska i alla fall bo i en fin etta här i närheten.
En etta på fjärde våningen utan hiss, förvisso, men det var snedtak och takfönster och stor balkong och jag vill bo där själv. Kände att det där jag gillar med att flytta är att packa upp sina saker igen och bestämma var man ska ha dem. Det är alltid en hög mysfaktor med att packa upp kartonger och svepa upp tidningspapper runt muggar och glas.

Nu ska jag fixa något att äta, och försöka få D att byta kanal på teven så jag slipper se det här jävla överskattade beck-helvetet. Avskyr sån här film, svenska polisserier och polisfilmer är fan så överflödiga.

Det regnar igen och jag saknar den där tiden då man kunde rycka på axlarna och känna att livet var rätt bekymmersfritt. Nu vet jag ju att allt kommer att ordna sig på ett eller annat sätt, men jag har emellanåt lite svårt att se hur

Jag ska försöka att inte förlora hoppet eller tappa sugen(för att servera klyscha efter klyscha...)