fredag, augusti 25, 2006

Mitt liv är komplett.

Mitt liv är komplett: Nu kan jag dö nöjd.
Min tonårsidol Jakob Hellman stod framför mig i kön och jag nuddade vid hans arm utan att veta att det var han.

Innan det råkade jag se thåström och winnerbäck med. Jag ylade lite där i publiken, för att 'make a statement' om hur bra jag trivdes.
Jag som missade LW tidigare i somras har i alla fall sett honom live ikväll.(åååh, Winnerbäck, aj löööv jooo!) Thåström sjöng Keops pyramid med. Inga fel.

Det var visst den där Mikael Wiehe som fyllde 60 bast och fick en hyllningskonsert (av malmö stad tror jag).
Mycket trevligt var det.
Och på toppen av det: Jakob Hellman. Så söt. Jag funderade på att gå fram till honom och säga att jag fortfarande lyssnar på hans skiva. För det gör jag ju.

Sen gick vi och kollade Bob Hansson i manegen. Rolig. Faktiskt. Jag var lite skeptisk innan men det var skoj. Darling har berättat att några tyckt han var lite Bob. Jag skrattar lite varje gång jag tänker på det. Darling versus Bob liksom. Tsss. Glöm.

11 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Hmm...allvarliga groupietendenser här kan jag tycka men vad gör väl det....:-)

25 augusti, 2006 11:02  
Blogger Unknown said...

Den där Bob alltså..

Jag har försökt ringa dig några gånger, men du verkar ha mobilen avstängd. Skulle bara kolla så du fått mina sms och vet att allt är lugnt inför måndag? Ja, det borde du väl veta iofs. Fan, vad jag är flyttsnurrig.

25 augusti, 2006 13:32  
Blogger vandrarvild said...

jo, jag såg att du hade ringt. Har fått smsen. yes, men har inga pengar på mobilen och nu när jag har den i väskan hör jag inte om den ringer :/ men adressen har jag skrivit ner och kollar den snaaaart. har inte bestämt mig för om jag ska åka hem på måndag eller inte, får se hur det känns på söndag. Men gratis/nästan gratis är ju alltid godast.

man är alltid flyttsnurrig; men har man ändrat elen, ev telefon, flyttadress och sånt så brukar saker fixa sig. Och nu ska väl din bror på i lägenheten så allt med den fixar sig ju ändå?

25 augusti, 2006 14:04  
Anonymous Anonym said...

Nej du får inte gå hemifrån än, du måste läsa det här!!!
Menar du den där fontänen som är till vänster om scenen om man står framför scenen?
Om du inte hittar oss där så kolla vid "häststatyn", är vi inte där är vi förmodligen i öltältet som finns strax höger om scenen.
Jag kommer att ha utsläppt hår, till axlarna, en lång kjol och förmodligen en mörk tröja.
Min sambo är en blond skåning, hälften så bred som mig hehe, vi är högljudda och kan anses som stötande :D
Hoppas vi ses!
PS: Gå fram till alla tjocka mörkhåriga tjejer o fråga om de heter Samira

25 augusti, 2006 14:20  
Blogger Unknown said...

Allt är egentligen fixat, det är bara lite kvar som ska packas ner och det hinner jag ju lugnt innan söndag. Ja, lillebror tar över lägenheten, så jag kan utan problem lämna kvar grejer och så. Han ska fixa städningen här dessutom, så jag slipper det :)

Mamma: "hälsa att det kostar 500 spänn att åka med!". Haha. Åker du med åker du gratis, de ska ju ändå tillbaka.

Känner ni för att komma och hjälpa till att bära på söndagkväll är ni givetvis välkomna *host*
Annars får ni komma förbi och hälsa på när ni vill!

25 augusti, 2006 14:38  
Blogger vandrarvild said...

fan, nu försvann ju allt. skitblogger.
Samira: Vi testar karl den tionde istället, häststatyn alltså. jag har säkrt en vit stickad tröja om det är kallt och darling en svart ramoneströja. :)


Helena: ring om ni vill ha vägbeskrivning (så tvingar jag Darling att göra den eftersom jag själv inte hittar, haha) så kanske vi ses på söndag! kram

25 augusti, 2006 19:05  
Blogger deltidsharmonisk said...

JH kom fram till mig i somras och sa "Är det du som är (namn) och spelar också?" Det kändes surrealistiskt.

25 augusti, 2006 23:53  
Blogger crrly said...

Ah, Jakob ja. Tänk att jag inte har lyckats stöta på (vare sig på det ena eller det andra sättet) honom på alla år han (eller ja, vi då) har bott här. Men min bror har ju delat en falafel med honom! :) Och du har ju fått en kram av min bror! :) Haha, han samlar på coola människor, han... ;p

Thåström, men åh. Måste alla bara skriva om allt jag missar på den där jävla festivalen???? :(

26 augusti, 2006 00:03  
Anonymous Anonym said...

Damnit, såg ju aldrig dig.. jag hade en rödsvart randig tröja och en svart kjol.. mådde dock dåligt som fan mitt i The Sounds så jag drog hem.. men jag var där till halv nån gång.

26 augusti, 2006 10:54  
Blogger vandrarvild said...

deltid: Cool. jag vill också att han kommer fram till mig! gaaaah.

Crrly: Jamen, varför var du inte där då???


Samira: Vi får fler chanser att ses. vi kan ju bestämma träff nästa gång jag kommer ner, på ett mer folktomt ställe kanske. Mådde du illa? Jag var halvfull och muttrade över alla fjortisar som itne vet hur man tränger sig snyggt mellan människor i en folkmassa.

26 augusti, 2006 12:06  
Blogger crrly said...

Nä. Bojkottar i år.

29 augusti, 2006 11:20  

Skicka en kommentar

<< Home