torsdag, augusti 24, 2006

Erasure

Nu har jag försökt svara på så många bloggkommentarer jag kunnat och samtidigt lyssnat på Erasure.
Jag tror fan att en av deras absolut bästa låtar är Breath of life, Am I right, You surround me samt Sometimes men jag kommer kunna fylla på det där efter en liten reunion med deras skivor hemma i hyllan.
Sen har jag ju alltid varit svag för deras witch of the ditch-album samt det svarta som jag tror är Chorus.

Alltid när någon frågar vad jag lyssnade på när jag var yngre så tänker jag på helt annan musik, men om sanningen ska fram så lyssnade jag nog mest på Erasure från det att jag var 13 till kanske 19 år ung. DM kom kanske på femte plats*duckar för alla reaktioner från DM-fans jag känner*

Pet shop boys lyssnade jag på en hel del med. Borde skaffa alla deras skivor på mp3 eller cd, ha nostalgiafton även där, minnas tiden när man bodde hemma och mamma alltid klagade på att man hade stökigt rum/hög musik/pratade i telefon/hade underliga vänner/klädde sig för mycket i svart/bara satt inne och läste* o s v.



* Jag var så ofta på bibblan och lånade böcker att en kompis brukade ringa dit och fråga efter mig om jag inte svarade i telefon hemma, samt att de anställda på bibblan i Kumla visste vem jag var. Hade jag inte lånekortet med mig så skrev de en liten lapp istället( Ja, detta var alltid innan datorernas tid. Så gammal är jag.) och ringde hem till mig om nån bok jag beställt hade kommit, fast det gjorde de väl med alla. Ibland skickade de meddelande med min granne med. Kumla är inte så jäkla stort.