söndag, augusti 27, 2006

Sveriges sydligaste


Jag har varit på Sveriges sydligaste udde.
Så här cool blir man av det...
Nästa sommar ska vi till Treriksröset. Bara för att.

Vi mellanlandade i en palmfestival i Trelleborg innan vi tog oss till Smygehuk. Det blåste lite kallt och luktade hav. D fotade en massa medan jag gick runt och kände mig ofantligt turistig och köpte en cola på sveriges sydligaste fik. Jag konstaterade med en känsla av vridna perspektiv att det var närmare Berlin än hem till Örebro, och närmare Moskva än till Haparanda.

Vi hade tyvärr inte så mycket tid på oss som vi hade velat, annars hade vi fixat Glimmingehus med. Efter en tripp till Ales stenar, som jag inte helt oväntat gillade, och Ds snabbguidning om Wallander i Ystad så vände vi hem igen för att hinna uppfylla vissa Låna-bilen-krav innan kl 18.
Men några timmars turistande funkade fint. Jag komponerade ju en kort 'havet luktar bajs'-sång med eftersom jag är så mogen och inte så lite pubertal emellanåt...
D fotade en jäkla massa och jag lyckas alltid med min" sluta-fota-mig-för-jag-blir-generad"-min på nästan alla bilder jag var med på men nån ska jag väl kunna använda mig av.

och nu, nu regnar det igen .

4 Comments:

Blogger Grus said...

Onekligen väldigt cool ;)

27 augusti, 2006 17:56  
Blogger Peter Madison said...

Är det en sjal inhandlad på Indiska månne....:-)

27 augusti, 2006 22:56  
Blogger vandrarvild said...

Grus: Visst är jag! *moa ha ha*

Madison: jajamänsan, det är klart det är indiska. :)

27 augusti, 2006 23:01  
Anonymous Anonym said...

Hihi, Palmfestivalen, Trelleborgs kommun bytte namn från Mikaelimarknad förra året till Palmfestival. :)
Trevligt att ni hade det trevligt. Min sambo är från Trelleborg.

28 augusti, 2006 22:27  

Skicka en kommentar

<< Home