måndag, juli 10, 2006

en del män...

Det här hittade jag just på min syrras dator. Typiskt hennes humor.
Nyss kommenterade jag och Maud att det borde ingå en brandsläckare med en del män som tycks tro att de är grillmästare om sommaren. De män som inte får fart på grillen utan slänger på bensin (!!!) och lyckas elda upp hela huset.
Genomtänkt...

Nåväl: det här är vad jag hittade. Och kommentarerna inom hakparanteserna är mina egna.

Vad har män och moln gemensamt?
-När de dunstar blir det en bra dag. [stackars kvinnor som har sådana män. Byt man.]

Vad är en man i saltsyra?
-Ett löst problem [men hallåååå, diarré och kiss- och bajsskämt då?]

Vad säger en man som sitter i vattnet till midjan?
-"Det här går över mitt förstånd" [hehehehehe.]

När är en man värd 10 kr?
-När han hämtar kundvagnen[korkade white trash-killar tar femkronorsvagnar eller?]

Vad är en man som hoppar ut från 15:e våningen?
-Ett bidrag till "Bo bättre" [äääh, den var ju bara tråkig]

Vad är skillnaden mellan hundmat och en man?
-I hundmat finns det mer hjärna. [Jag bannar mig själv för att jag slängde bilden på kuken i genomskärning, med en hjärna i ollonet]

Varför ska en kvinna hellre vara söt än klok?
-För män kan se bättre än tänka[ som sagt, det här är blondinskämtens revanch]

Vad är skillnaden mellan en man och yoghurt?
-I yoghurt finns det kultur [Samlag blir aldrig kulturkrockar då?]

Vad kallas män som mist 90% av sin intelligens?
-Änkemän [hm.]

Varför finns män över huvudtaget?
-För att vibratorn inte kan klippa gräsmattan. [Meh, va fan, klarar inte kvinnor av att klippa gräset själva kan de flytta till lägenhet. Hur svårt är det på en skala, liksom.]


Jag känner att jag tycker sånt här kan vara lite roligt. Som en liten hämnd på hundratals år av förtryck.
Men, och nu kommer det überkloka pedagogiska; Att ge igen med samma mynt är ju faktiskt att sjunka lika lågt själv, så därför tycker jag sånt här är lite berrigt faktiskt. Lite sådär kärringtlikt "Vi ska minsann visa att vi är lika bra som de är" fast man egentligen säger" Vi kan minsann sjunka lika lågt och vara lika sexistiska"...

13 Comments:

Blogger Unknown said...

Jag tycker att sådanna vitsar enbart är byggda på hat. Det är inte mycket finess överhuvudtaget. (undantag med lite ordvitseri på sina ställen).
För visst skvallrar den rådande hegenomin om att det är tillåtet att sparka uppåt. Men att dra alla män över en kam är lika bonnigt och idiotiskt som att berätta vitsar om "negrer" eller judar.
Utvecklingen står stilla.
Är det min uppgift att be de kvinnliga könet om ursäkt för 2000 års förtryck? Om så, blir vi av med tramset då?

10 juli, 2006 12:51  
Blogger Unknown said...

Har vi avfärdat Freuds teorier om penisavund föresten?

10 juli, 2006 12:52  
Blogger vandrarvild said...

Freud hade seriösa problem med sin egen mamma,så han är lite ut leken, men om det handlar om penisavund vette fan. Det handlar ju givetvis om att sparka uppåt men hämnd på de som råkade födas med samma kön trots att de inte agerar på samma sätt, det är lite lågt. MEN, måste tilläggas, så finns det så många killar som verkar tänka med kuken. Det är ju att beklaga. Man kan undra om de tänker efter, om de fattar att de kan välja att INTE vara som idioterna som förekom dem. Ja, du fattar. Människor, oavsett kön, är underliga, dumma i huvudet och helt underbara och exentriska. Mångfald vettu. Det gillar jag med dem. Vissa dagar.

10 juli, 2006 13:11  
Blogger Unknown said...

Många av de där vitsarna känns grundade på hatvitsens fader (eller moder för att vara korrekt).
"En bra _______, är en död ______"
Fyll i vad som känns aktuellt.
"Tänka med kuken" för övrigt, det finns idag en ny uppmuntran i form av neofeministiska tv-serier som skulle kunna ge oss begreppet "tänka med fittan".

10 juli, 2006 13:21  
Blogger vandrarvild said...

Du menar som i stil med Sex&the city(Jag läste f ö om en parodi på den som hette "Sex & the clitty"...)och L-word?
Underhållande är det, men nu kommer man ju till detta: När det gäller kvinnor och sex; är det helt enkelt frigörelse från manliga normer eller är det jämlikt och därför bara sex, knullsnack och fitta istället för kuk? Istället för fallossymbolerna får vi klitorisringar(ska leta fram länken dit till dig)... Same same but different? Men varför inte. Om det nu finns fallossymboler överallt kommer det sitta finfint med lite fitta med...

10 juli, 2006 14:19  
Blogger Unknown said...

Hmmm om vi talar om hus som fallossymboler för en storslagen manlighet,exempelvis torsot mm. (Vilket egentligen är ganska långsökt när man tänker efter). hur ska vi då bygga dessa ringar? Kommer kvinnliga arkitekter fylla samhället med stora sådanna?
Pentagon föresten...kvinnlig arkitekt?
Eftersom den kvinnliga sexuella frigörelsen enligt Sexcity verkar gå ut på att efterlikna mannens.
Men samtidigt skulle detta påvisa att vi egentligen är väldigt lika.

10 juli, 2006 15:27  
Blogger vandrarvild said...

well, hus byggs ju knappast enbart som fallossymboler, snarare på höjden p g a brist på utrymme. Och pentagon är väl sexkantigt? Jag menade nog mest på midsommarstången och ja, varför inte torsot med...

och det där att knulla som män tycker jag inte riktigt funkar i mina öron. Då är det ju inte kvinnlig frigörelse utan bara efterapande av männen; som att de är knullförebilder och som om det inte alls existerar kvinnor som knullar av egen lust utan mest gör det för att vara lik männen? Ja, du fattar nog vad jag menar. Det där tycker jag låter lite lamt hur som helst...

10 juli, 2006 15:47  
Blogger Unknown said...

Eftersom du ställer frågan, så kommer jag med en trevande rättelse. Pentagon är 7 kantigt. Penta betyder väl sju?Jämförelsevis med en oktagon (8).
Torsot är ju en bröstkorg och kan således inte vara en fallos. Då skulle människan vara ett manligt attribut ;-)
Skyskrapor byggdes inledningsvis för platsbristen, men det har nog tappat sin funktionsbärare. Vi reser monument för vår egen betydelse och jag hörde någonstans att det gör alla kulturer.

10 juli, 2006 17:05  
Blogger vandrarvild said...

Men...afrikanerna då?

13 juli, 2006 15:08  
Anonymous Anonym said...

Jag tror faktiskt att pentagon är femkantigt... det hade hetat "heptagon" om det varit sjukantigt.

Mvh besserwissern

13 juli, 2006 16:09  
Blogger vandrarvild said...

Maria: Jo, för pentagram är väl femuddiga stjärnor?

13 juli, 2006 21:03  
Anonymous Anonym said...

Exäktly :D

Mono = 1
Bi/Di = 2
Tri = 3
Tetra = 4
Penta = 5
Hexa = 6
Hepta = 7
Okta = 9
Nona/Ennea = 9
Deka = 10

om jag inte minns fel från lektionerna i klassisk grekiska på gymnasiet...

13 juli, 2006 21:48  
Blogger vandrarvild said...

Maria, din besserwisser, har du läst grekiska med? :) haha. Tack, jag ska lära mig det där utantill - bara för att.

14 juli, 2006 13:33  

Skicka en kommentar

<< Home