söndag, juli 09, 2006

Svitt

Jag är på sånt här humör idag: Jag svettas som en gnu(vilket inte helt osökt leder mig in till en grej jag hörde som tonåring "Snälla du, gör det igen. Jag vill inget hellre nu. Kanske vi aldrig ses mer igen; Jag, och min leksaks-Gnu"*) och tvättar ungefär trettio linnen(äh, jag har aldrig räknat dem, who cares hur många det är) och borde städa men istället ska E komma och det blir några timmars hårfärgande(och stopp i avloppet, men who cares) och det är kvavt som fan och molnen som lovade lite åska försvann alldeles för snabbt bortom horisonten.
Jag tänker "När jag blir rik ska jag köpa en värstingkamera till D. Och mamms och papps vill ha en sommarstuga nånstans söderut, typ österlen eller vad de nu tjatar om. Och syrrans lån på huset ska jag betala klart helt, och E vill säkert ha en bil och sen ska hon få en sån där liten vovve som säger poff i ansiktet**, och F och jag ska givetvis ha nya tatueringar och vad han nu mer kan tänkas behöva(för man behöver en tatuering... ). Sen borde jag köpa mig en finfin eller åtminstone hyfsad lägenhet med balkong nånstans där jag kan känna att jag vill stanna i tio femton år framåt utan att bli sådär fasligt rastlös. Men jag blir nöjd om jag får ett par sommarskor, jeans och lite nya underkläder.



* För länge sen när jag ringde Heta Linjen hade jag en vän som läste den för mig en dag på telefon och jag vet inte varför den satte sig fast i skallen för 16 år framåt.
** Hundar som "liksom säger POFF i ansiktet" visade sig vara en silversvart/brun yorkshireterrier. Det som säger POFF är de hundarnas ansiktsbehåring, ofta förnedrat med rosa rosetter på hundar som ägs av kärringar. Själv skulle jag köpa vovven en cool dödskallesnodd...