söndag, juli 09, 2006

Argh!

Näst yngste systersonen S frågar om vi inte kan gå på bio snart.
Jag säger genast att jag vill se Piratesfilmen och det var den han hade tänkt sig med. Så vi bestämmer det. På torsdag(ska bara minnas att boka biljetterna ikväll) agerar jag moster och får ingen mat efter jobbet med tanke på filmens starttid, men va fan, det finns ju popcorn!*.
E och jag köper alltid en sån där stor kartong med popcorn av ren snålhet. Och varsin stor dricka. Skulle tro att det blir så nu med. Vi slänger nästan hälften.
Föresten; ni vet om att om ni välter ut en dricka eller popcornen, på Filmstaden, så får ni en ny/påfyllt så länge ni går tillbaka med muggen/kartongen? Något för storätaren kanske; Den som hinner äta upp allt popcorn innan reklamen kan säga:"Jag välte ut allt på golvet" med en ledsen min och få mer...

Kollade in vem som regisserat Pirates-filmerna och ser att de redan håller på med en tredje. Då blir jag tveksam. Jag vet inte nån film-idé förutom Alienrullarna som lyckas leverera tre bra filmer på rad.
LOTR undantaget men det är ju för att jag ser dem som en enda(jävligt) lång film. Men nu är ju Pirates-filmerna inte vuxenfilmer egentligen men ändå.

Hm. Jag ska fundera på det där.
The Ring-, Hotet från underjorden- samt Tillbaka till framtiden-filmerna räknas i allafall inte bland de lyckade...



*Fan, nu blv jag påmind om att min popcornmaskin är trasig. Fan fan fan fan fan!

2 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Ohh...du gillar Alienfilmerna!!! Me like. Fast ettan och tvåan är ju bra jävla mycket bättre än trean som spårade ut lite där med mammamonstret.....to much liksom. Fast Sigourney är ju alltid Sigourney.....

09 juli, 2006 23:06  
Blogger vandrarvild said...

Jamen, det är KLART jag gillar Alien-filmerna ! :)
Men mammamonstret är ju i fyran? När hennes fula alien-människobäbis(med nån grej på näsan som jag stör mig ofantligt på) sugs ut genom ett hål i fönstret en stund innan de landar på jorden(och i paris).
Trean är den i mansfängelset där hon kastar sig i flytande metall i slutet för att hon har en alien i bröstet. DEN ska för övrigt ses i extended version för det är en helt annan film då, och fan så bra i den versionen, till skillnad mot den kortare som bara är banal och make no sense.

BASTA! *hehe*

10 juli, 2006 08:02  

Skicka en kommentar

<< Home