måndag, juni 12, 2006

ljuspunkt

Pappsen är en räddare i nöden: Nu är avlopp och badkarsfront fixade. Det tog honom några minuter att pilla fast allt. Mig hade det tagit veckor. Mest för att jag inte bryr mig så mkt om badkarsfronten. Den hade fått stå kvar där i hallen och jag hade stött i den varje gång jag passerat och sen hade det inte varit mer med det.
Jag gillar lite när man ser där badkaret är omålat. Fast betongklumparna under mitt badkar är fan fula. Men man kanske man måla dem i samma färg som golvet?


Vi var en sväng på ikea med.
Mamma köpte nya kökshandukar till mig för mina gamla duger inte. Påstår hon. Hon får nån viktig mammamin när hon säger det: "Du kan ju inte ha de där du har nu!"
Jag står oförstående: Det är ju bara några små hål i dem. Det syns ju att det är erfarna handdukar, handukar med minne och karaktär. Fattar inte vad hon gnäller om.

Kunde som vanligt köpt med mig en hel del på ikea(två muggar med fat bl a, men nästa gång så...) men kom hem med två djupa tallrikar och ljuslyktor -
Why, oooh, why var det ingen som stoppade mig och sa att jag faktiskt har sexton lyktor i skåpet redan. Som jag inte använder eftersom de 20(!!) som står framme är tillräckligt. Att jag säger "Jag kan måla dem!" är INTE ett bra argument för att köpa ännu fler.

Men sen när hösten kommer är jag alltid glad att jag har ett överflöd att placera där ljuspunkter behövs i ett oigenomträngligt mörker.
Men glöm hösten nu. Det är långt som fan till hösten.
Minst tio veckor....


Jag lovade bort min soffa till E idag. Jag gillar den som fan men den är.. old news. Man sover riktigt bra i den när man somnar framför teven men jag tror det helt enkelt är dags att byta den mot något annat. Jag vill ha en söt nätt liten soffa istället. En röd kanske. Mina gäster tenderar ju att sitta på golvet ändå, om de är fler än två.


Jaha. Måndag kväll. Nada på teve. Vad hittar man på nu då?
Jag ska äta gröt imorrn till lunch, så jag skippar matlåda. Skönt.