tisdag, juni 13, 2006

kors

Pappa bygger veranda åt syrran. När han ringer henne för att fråga hur hon vill ha verandaräcket säger hon
"Jag vill ha sådana där kors!" varpå pappsen, oh, dear pappsen, svarar:
"Nej, sånt är fult. Du får brädor på längden istället".

När jag några timmar senare ringer och frågar för att se vad han säger om korsen, eftersom syrran och jag pratat om att han kanske inte vill göra sådana för det kräver lite mer arbete, säger jag till honom:
"Men, ska du inte göra såna där kors på verandaräcket, det är snyggt som fan!"
Några meter bort sitter syrran och skrattar, väntar på vad han ska säga.
"Ääääh" säger pappa."Jag sätter brädor som [syrran] vill ha det, på längden. Alla har ju sådana där kors på sina räcken, varför vill man ha som alla andra?"

Hur är det nu det heter.... Projicering?