måndag, juni 19, 2006

Hot dog

Jag visste faktiskt inte att man får slå sönder rutan om man ser en hund må dåligt i en bil nu i sommarvärmen. Kanske hade jag gjort det ändå, eller i alla fall ringt polisen och oroligt kollat på vovven genom fönstret. Men nu läser jag att man faktiskt får slå sönder rutan.
Jag hoppas det ingår att skälla på ägaren när de kommer tillbaka, för det lär man ju ha god lust med. Fast efter att man blivit förbannad nog för att slagit sönder rutan kanske man inte är så arg längre utan har fullt upp med att svalka en vovve. Hälla vatten på deras tassar. De svettas genom tassarna.

Fan. Jävla idiothundägare. Jag blir förbannad när jag tänker på det.
Lämna hunden hemma istället.

3 Comments:

Blogger Santinelli said...

Minns när jag jobbade i den gigantiska butiken och det kom in oroliga kunder som bad mig ropa ut ägaren från butiken för att deras hund satt inlåst i deras varma bil.

Det lustiga var givetvis att det vid 90% av gångerna var jag som fick skäll av ägaren för att jag och andra påtalade hur de behandlade sina djur. De ville vara ifred och handla... Om vi verkligen brydde oss så skulle vi ha byggt tak över parkeringen vill jag minnas var den bästa kommentaren.

Det är ju ett bevis på att hundskatten inte gör ett dugg för att höja djurets status som individ utan egentligen bara begränsar aveln vilket är bra i sig men...

19 juni, 2006 08:57  
Blogger vandrarvild said...

fan, hoppas de får sina rutor sönderpangade i fortsättningen då...

19 juni, 2006 09:55  
Blogger crrly said...

Men åååååååååh. Varför är KUNDER såna jävla idioter?? GAH. Låter som om anthony skulle kunna skicka in ett och annat bidrag till Konsumbloggen...

19 juni, 2006 09:59  

Skicka en kommentar

<< Home