onsdag, april 26, 2006

Och mitt i allt detta...

Ja jävlars. Vart börjar man egentligen berättandet? Upp sju, åka vid åtta, hem till D igen tio timmar senare, helt slut fast man egentligen inte gjort ngt speciellt. Man sitter här hemma i nån timme innan man ska iväg på ngt igen(ikväll ska vi käka indiskt med S plus J) och jag har egentligen så många inlägg att skriva att jag inte vet var jag ska börja.

Ett inlägg om snålhet och omogenhet och en ovilja att bjuda på sig själv kanske? Finns massor att berätta om det.

Eller musiken D spelar nu, eller filminspelningen jag hjälper till på(fast idag satt jag mest och läste) eller om att jag inte har den minsta lust att åka hem till Örebro trots att någon frågar mig varje dag när jag tänker komma hem igen?

Och mitt i allt detta är D och jag, och ett regnigt Malmö och mitt trasiga bankomatkort och en ny idé till boken som förde den framåt ytterligare.

Och mitt i allt detta fika med underbaraste Crrly och Epithimia, och hur en tant innan fikat skrek åt Crrly fast hon inte hade nån anledning (människor är roligare när de skriker på skånska. Sorry men jag tycker faktiskt det) och nu idag; alldeles för många cigg på en regnig trapp i pauserna på filmandet och jag dricker pepparmintste med massor med socker och mitt i allt detta Malmö-varande händer det filmtittande fastän jag vill sova och en massa skratt och roligheter och bilåkande på motorvägar och en Lena som lär sig hitta så bra i Malmö på 14 dagar att till och med Crrly häpnar, och.....

4 Comments:

Blogger crrly said...

Hahahaha, ingen anledning?! Well.... ;p

26 april, 2006 21:28  
Anonymous Anonym said...

En händelserik period i ditt liv... Glad för din skull! Kram!

27 april, 2006 06:10  
Anonymous Anonym said...

Kul namn på din blogg :)

27 april, 2006 09:38  
Blogger vandrarvild said...

Crrrly: jamen, hon var ju liiite kinkig där det blev ju ingen repa eller nått så va fan... :)

sofia: Ja, det verkar som det :) Det är i alla fall kul :)

Anonym: tack!

28 april, 2006 16:50  

Skicka en kommentar

<< Home