söndag, april 30, 2006

Eko

...och nu när jag bestämt vilket tåg jag ska ta hem igen så känns saker så ödsliga och tysta. Jag går runt och suckar men vet inte vad jag ska säga. Som om all kommunikation plötsligt stelnat. Jag har en minnesbild i huvudet, en bild från nyårsaftonen när jag var på väg hem och gick med vattenmelonbitar i fickan, inslagna i en servett. Jag var lite lagom berusad och leende. Jag korsade en gräsmatta tillsammans med Ella och såg ett sovande barn i en blåsvart pulka. När vi gick cykelbron över motorvägen ringde D till mig för första gången och lät ungefär som jag hade tänkt mig. Jag minns att jag tänkte " Nu är jag illa ute."

4 Comments:

Blogger crrly said...

Är du hemma nu? Utan vattenmelon? ;)

02 maj, 2006 12:18  
Blogger Peter Madison said...

Hoppas du fortfarande är "illa" ute.....!?

02 maj, 2006 15:45  
Blogger vandrarvild said...

Crrly: japps, hemma, No vattenmelon den här gången men jag gjorde ett matlådefynd i frysen som jag jublade lyckligt över. Alltid nått.

mnadison: Japps, jag är fortfarande illa ute, om det nu är något farligt med att vara kär (det är det inte).

02 maj, 2006 16:25  
Blogger Peter Madison said...

Nope, det är det inte. Är mitt i det och det är ett tillsånd av total lycklig galenskap!!

02 maj, 2006 16:43  

Skicka en kommentar

<< Home