fredag, mars 03, 2006

snögubbe

På tal om inget alls och snögubbar(Jag kikade in hos Anna nyss) så skulle jag vilja göra en trädgård full med riktiga Kalle och Hobbe-snögubbar någon vinter. Jag funderar på det varje vinter men det blir liksom aldrig av att jag börjar rulla snöbollar till snöklot till snögubbekroppar och börjar bygga.
Jag kunde ha en vinterfest innan våren kommer, eller i november/december där jag samlar vännerna att bygga snögubbar i montruösa Kalle och Hobbe-former på en tomt någonstans innan vi super oss fulla och värmer oss med glögg och bastu(lämpligen hos mina föräldrar då).

Nu hittar jag inte bilden jag egentligen vill ha, en seriestrip när Kalles pappa kommer hem från jobbet och trädgården är full av massakrerade snögubbar. Jag hittade bara en strip med en helt vanlig snögubbe och den ger jag fan i att lägga ut. Men om ni gillar Kalle och Hobbe vet ni ändå vad jag menar, det är jag övertygad om.


Senare: Nu fick jag en länk i kommentaren: HÄR finns det en massa bilder på hurdana snögubbar jag menar! Tack pia pia!

4 Comments:

Blogger anna said...

oh! det hade varit askul att göra en massa kalle&hobbe snögubbar på dagiset över helgen...*moahaha*

03 mars, 2006 15:42  
Blogger vandrarvild said...

HAHAHAHAHA! Ja, givet, att göra sådana på ett dagis hade varit hur coolt som helst!

*heheheh* Undrar om man ska efterlysa människor som vill vara med på det i helgen...

03 mars, 2006 15:56  
Anonymous Anonym said...

kalle & hobbe leker snögubbar av alla de slag. :)

http://www.angelfire.com/wa/zzaran/calvin.html

03 mars, 2006 16:12  
Blogger anna said...

kommer du hit?? det är ju redan ett dagis på bilden, det är på andra sidan cykelstigen....=D

03 mars, 2006 16:22  

Skicka en kommentar

<< Home