torsdag, mars 02, 2006

Scenario

Det sämsta med att gå på stan själv är att man inte kan låtsas skratta med sitt (ack så obefintliga)sällskap när man kommer på något roligt. Istället får man gå där och flina som en galning för sig själv och låtsas hosta till medan man gömmer sig bakom halsduken.

Idag kände jag mig vuxen och typiskt närke-gnällig när jag gick och hade lite astma(för att det är kallt) och tvingades gå bakom någon som rökte(vilket gör astman värre) men scenariot i mitt huvud slutade inte vid att bara gå om dem och hamna framför och därmed slippa röken utan jag måste ju som alltid fortsätta spinna vidare på allt sånt där i huvudet.

Så jag tänkte på hur kul det skulle kunna bli om man bara tog deras cigg, slängde den på marken och stampade på den. Och hur kul det vore om de tände en ny cigg och man tog tag i hela paketet och stampade på det. Överdrivet, hysteriskt. Jag undrade lite hur mycket man skulle få göra innan personerna blir förbannad eller kanske skraja och går sin väg.

Och vore det då inte kul om man följde efter dem, som en tvättäkta toka?
Nu tänker jag ju absolut inte göra nått sånt, haha, men det vore så jäkla kul att testa folks reaktioner emellanåt. Se vart deras gräns går och om de låter en ta alla cigg eller om de bara rycker på axlarna och går vidare, eller om de börjar skrika åt en och vill ringa snuten och.....

Och de där olika möjligheterna spelades upp i mitt huvud under kanske en minut medan jag alljämt flinade bakom halsduken, medveten om att den som såg mig inte skulle undra som jag gör: "Undrar vad de skrattar åt, jag vill veta" utan snarare; "Jävla idiot som går där och fnissar för sig själv".