tisdag, februari 28, 2006

Murphy igen?

Ja, jo, jag är medveten om bristerna i min tids-fantasi här nedan, men teorier måste knäckas för att bli starka... Sex timmars kärleksanarki, sex timmar andlig anarki, och gör det till en karneval. Man kan fira livet, kärleken och möjligheterna.


Jag har varit på intervjuv och jag tänkte innan att "Det kommer gå åt helvete!" för håret var för nytvättat och jag hade glömt ta bort testnagellacket på ena handen (jävligt snyggt med avskavt silvernagellack på alla fingrar utom tummen där det är avskavt svart) och jag gick dit i mina converse för jag hade inga andra skor och hade inga betyg eller intyg eller nått med mig för jag har tappat bort dem.

Ja, allt var lixom bäddat för att det skulle gå åt helvete.
Men tydligen gick det rätt bra.
Nu får jag ju inte jobbet som jag egentligen var där för, för man måste ha körkort, men hon sa att
"Du är i alla fall intressant för andra jobb även om vi inte har något just nu".
Så vi får se.

Men nu är jag i alla fall vaken långt innan min vanliga vaken-tid, tillfixad och lätt parfymerad med vidrigt nytvättat hår (hatar!) och ska senare gå för att träffa Stina på hennes lunch. Funderar på att ta mellanmål nu och kolla in resterna av bokrean på stan. Jag hoppas jag inte hittar ett skit. Så givetvis (för jag är ju bästa polare med murphy) så hittar jag säkert böcker för flera hundra. Men nu blev det en motsägelse i sig så det kan gå hur som helst. Det gör mig lite nyfiken.


Föresten vill jag inte träffa min familj på över en vecka. Alla syrrans ungar ligger hemma i 40 graders feber och yrar, och syrran trodde hon var på väg att bli sjuk själv. Pappa sa att han skulle åka dit, av ngn anledning, så nu kan jag inte träffa mams och paps heller. Stay away from me!!!! Jag hade ont i örat igår, det räcker med plågor för mig den här veckan...