lördag, februari 11, 2006

bloggfika

Idag har jag fikat lite med bloggare Lennart som är på besök i stan för att supa skallen av sig med en kompis..
Själv skulle han väl inte kalla det "supa skallen av sig", det hela var mer ett råd av mig.
Själv kallade han det "att träffa en gammal vän och dricka lite whiskey".
Han åkte hit från Gbg igår kväll och nu stod han och såg lite frusen ut utanför Systembolaget där jag skulle möta honom(vi möttes där eftersom alla hittar till systembolaget i alla städer de är i, det är mer en regel än ett undantag).
Vi fikade i alla fall i nån timme och pratade om allt möjligt, det var rätt lätt att prata med honom i alla fall,
och det hela var trevligt och lättsamt och kommer han hit till Örebro igen
är han givetvis välkommen att höra av sig så fikar vi igen.


Nu ska jag städa buren till Isis och kolla hur jag ska klippa hans klor. Systerdottern E säger "Kolla, han ser ut som en köttbulle!" om min stackars åldrande pippis.