söndag, januari 29, 2006

Ny utmaning

Och nu läste jag i Jessicas blogg att hon sätter på sig myskläder när hon kliver innanför dörren och det gör ju jag med men man kommer ju givetvis på en massa andra saker att skriva när man redan lagt ut sin lista. Jag byter alltid kläder när jag kommer hem. Eftersom jag alltid sitter skräddare (trots mitt onda knä) så måste man ju byta, det går ju inte att sitta i jeans vid datorn eller framför teven. All mysfaktor försvinner ju då.

äh, fan, jävla bloggkedjebrev, nu kommer vi på ngt nytt tycker jag.


KONSTIGA MATVANOR!

Vad äter folk för konstigheter, vad blandar de i sin fil eller mat?!
Äter ni pepparkakor med ketchup eller måste ni ha margarin i mjölkchokladen?
(Själv äter jag nyponsoppa med corn flakes. Jag vet inte om jag är underligare än så.)
Men min kompis Anna är värre, hon har glass i sitt te *haha*
Ett ex till mig käkade ketchup på all mat.
När mamma var liten blandade hennes granne ALL mat. D v s havregrynsgröt med sill, potatis och kaffe i samma tallrik, och sen kanske macka med korv och äpple. Ungefär så.


Härmed utmanar jag alla mina läsare: Bring it on. Fram med äckligheterna!
(och ni får vara anonyma om det är riktigt underliga saker, jag lovar)

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Leverpastejsmörgås med tomat, kiwi och apelsin. Festligt, supergott och möts tyvärr alltid med rynkad näsa av alla.

29 januari, 2006 19:21  
Blogger Sara said...

jag äter glass med oboj, vilket kanske inte är så konstigt men... mackor med majonäs och ost... men jag har en moster som äter mackor med rå köttfärs, blää. Anyways, lägger till dig till mina favoriter med.

29 januari, 2006 19:42  
Blogger vandrarvild said...

anonym: jag har funderat på det där nu. Det verkar inte supersnuskigt men frukt till leverpastej? hmmm...

Sara: Nej, seriöst, rå köttfärs? Är hon inte rädd att hon ska få sån där mask då? Jag gillade rå köttfärs jag var liten och fortfarande åt kött men nu verkar det mest ganska morbidt.
Men mackor med majonäs och ost låter som fetthalten för en vecka ungefär, haha.

30 januari, 2006 12:03  
Anonymous Anonym said...

Gillar Ryvita Sesambröd med bara senap på, och skivade rödbetor på småfrallor. Kanske återkommer då jag har funderat lite mer.

30 januari, 2006 13:03  
Anonymous Anonym said...

Ibland kan jag få ett ryck (anfall?) och äta gröna oliver i mängder. Kan öppna en burk och bara stoppa i mig en efter en tills alla är slut.

30 januari, 2006 18:23  
Blogger vandrarvild said...

Lennart: Gröna oliver? Med sån där paprika i? Du ska äta de med kärnor i istället. Mycket godare! Jag ska kolla vad märket heter som du måste testa, åt dem jämt förr men nu har jag glömt...

31 januari, 2006 07:07  
Anonymous Anonym said...

min pappa brukar ha hjortronsylt och kaviar på sina pannkakor. sug på den!!

01 februari, 2006 15:07  
Anonymous Anonym said...

Hjortronsylt är helt OK, men kaviar??

02 februari, 2006 20:17  

Skicka en kommentar

<< Home