fredag, januari 27, 2006

tillhörighet

Varför ska man vara med på bloggtoppen?
Jag förstår inte; är det här en tävling alltså, och inte själar som törstar efter sätt att uttrycka sig?
Matte har nog rätt i att alla mer eller mindre gör det för uppmärksamheten; annars kunde man skriva i en pappersdagbok. Men är det ENBART av den anledningen? Jag vet inte.
Jag vet inte varför jag började blogga. Jag tror det var Jesper som tvingade mig *haha* och eftersom jag alltid haft en kärlek i att skriva så var det bara ett steg på vägen från nätdagböckerna.

Det handlar nog även om att man ska finna en slags tillhörighet. Veta att man har tankar som andra kan relatera till. Människan är ju ett flockdjur: alla letar sin flock.
Oavsett om det är ytlig fårskock eller djupare flock med vargar eller strövande lejon
eller cirkulerande gamar

Jag har i alla fall hittat fler medlemmar i flocken sen jag började blogga, och det kommer jag alltid vara djupt tacksam för.

1 Comments:

Blogger crrly said...

Asch, det är roligt och intressant att se hur man själv ligger till, och så är det ju kul med samlade bloggar så att man hittar fler och fler att läsa...

28 januari, 2006 14:23  

Skicka en kommentar

<< Home