söndag, januari 29, 2006

bojkott, igen

Nu är det dags att bojkotta femman i några månader igen.
Idag börjar nämligen en ny säsong av Big Brother.

Jag hoppas att de till nästa år fattar att man börjar bli liiiiite trött på doku-tjafset nu.
Jag menar: FLER jävla wannabesnorungar som lallar runt i ett hus och spänner sig?!?
Som knullar odiskret under täcket och super sig fulla i direktsändning?
Hur udda kan de vara den här gången? Har nån en extrem åsikt kanske, som ja, jag vet inte, de kanske är militanta veganer (ooooh, så udda) eller frireligiösa(som klarar sig en vecka, max) eller sätter de in TVÅ bögar i samma hus. Oj ojoj, jag nästan svettas av spänningen. Eller är jag ironisk nu igen, ja, förmodligen....

Man har sett allt nu. Vi vet hur människor reagerar, vi vet varför de gör det, vi har sett alla mänskliga faktorer av det där nu, inget mer överraskar: Vi är redan klara med vilka typer det kommer vara i huset om några timmar; Det är samma typer som valdes till de föregående säsongerna. Stereotyper av wannabe. Det är den illiterata versionen av de hippa berrabloggarna.

Man vill inte se mer nu.
Det är helt enkelt inte intressant.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ett tips, släng ut hela TV-apparaten när du ändå är igång och bojkottar. Jag slängde ut min två-tre år sen och har fått mycket mer gjort sen dess.. It's a bliss.. samt att jag slipper ha en svulstig multimedia-altare i heminredningen. Lättare att inreda nu. Ser himlen från soffan. Kan nästan bli riktigt äcklad av hur vissa inreder hela rummet efter TV'n.

Nåja. Alla blir frälsta på sitt sätt.

mvh
T

29 januari, 2006 22:42  
Blogger vandrarvild said...

min teve är på hals 14 tum, den tar inte nån större plats, och jag stänger av den när jag inte tittar så... Men jag har funderat på det nu när man måste ha digitalbox, att skippa teve helt och hållet. Det kanske vore en idé med ett TV-skåp som är snyggare stängt än öppet...

29 januari, 2006 23:08  
Anonymous Anonym said...

Hahaha, mitt i prick! Om de ändå kunde variera människorna och ta in lite mer mångfasetterade, egentänkande individer och inte hjärndöda stereotyper så skulle det kanske vara lite mer intressant...kanske...

30 januari, 2006 02:25  
Anonymous Anonym said...

Läste i tidningen att årets nyhet i BB-huset är en dvärg. Så nu vet du det. Personligen har jag bara 1,2 och 4 så jag har aldrig sett BB men har insett att det nog inte är ngt att sakna...

30 januari, 2006 14:52  
Blogger vandrarvild said...

En dvärg? Varför det? Okej, de är en minoritet, men det hela ger mig mest en känsla av cirkus... Vilket det är så jag är nog inte helt fel ute, tragiskt nog.

30 januari, 2006 15:40  

Skicka en kommentar

<< Home