onsdag, november 23, 2005

Normalt

Att på internet betona hur normal man är, är inte det en omskrivning på att man inte vill sticka ut och därför bara vara en i mängden?
Det är bara en lös tanke, men det verkar vara utbrett att säga t ex "Jag är en normal kille som....".
Okej om man med det kanske bara vill säga "Jag är inget sajko" men det är väl just DET som ett riktigt sajko skulle säga- och i många fall tycker ju de att de är helt normala.

Men vi skiter i sajkona, för en stund, och fokuserar på berrorna/berrabrudarna, svenssonmänniskorna, light-bratsen;
Att poängtera hur normal man är måste ju bara betyda att man inte vill vara något annat än en i mängden. Vilket betyder att man hellre skulle dö än att vara en som sticker ut lite(generalisering, såklart).
Mig gör det misstänksam; jag vet hur det normala funkar, jag har dejtat normala killar. De är utan undantag väldigt konstiga och inte så lite skitnödiga och stela heller.
Hellre då att någon skriver med lite självinsikt och vågar sticka ute lite. Självdistans, humor och mod kommer man långt med.
Men att kalla sig normal är helt enkelt inte riktigt normalt i mina ögon. De som kallar sig normala brukar vara de människor jag finner ganska ointressanta.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag kunde inte hålla med mer! :) Jag är en normal, vanlig kille betyder: JAG ÄR TRÅKIG OCH HAR INGA ANDRA INTRESSEN UTÖVER MIN BIL OCH MITT NYINKÖPTA DATASPEL. Men vill man poängtera det så är det ju bara bra för oss som vågar vara oss själva, d.v.s. unika att kunna sålla bort dem.

24 november, 2005 00:53  
Blogger vandrarvild said...

väl talat!!

24 november, 2005 01:06  

Skicka en kommentar

<< Home