måndag, oktober 24, 2005

Socialt inkompetent.

När man söker arbete, är det så att man då ska bortse helt ifrån att man inte är: "Stresstålig
Socialt kompetent och tycker om att arbeta med människor
Noggrann i allt du gör
Resultatinriktad
Flexibel och lättlärd
Obotilig optimist (stavfelet får dock annonsören stå för själv)"
och bara söka arbetet ändå?
Jag får magkatarr och underliga åkommor om jag stressar. Jag ÄR socialt kompentent men förmodligen inte på det sätt de önskar med sitt uttalande.
Jag tycker om och inte om att arbeta med människor och jag är INTE noggrann, reslutatsinriktad, men ganska flexibel och lättlärd(mest för att jag är rastlös och vill vidare). 'Obotilig' optimist; va fan, skriver ni det med allvar? Seriöst!?
Det låter ju... käckt, putslustigt och mycket fint. Om jag söker jobbet, måste jag flina hela dagarna och alltid säga " Det fixar jag!"?


Föresten; ska jag misstänka att jag skriver för många inlägg om dagen när jag mitt i allt har en word verification mellan skrivrutan och publish post-knappen? De vill kolla så att jag inte spammar. Står det, med nån lam ursäkt att " om du tillhör dem som inte spammar så ber vi om ursäkt för..". bla bla bla bla.
Det lätt roliga är att ordet som jag ska verifiera med är NOICE.