fredag, oktober 21, 2005

Allra sötaste pippisen

Sötaste pippisen har gjort det till en ny vana att istället för att dricka vattnet han har i buren flyga ner till mitt vattenglas och sätta sig på kanten och nästan falla i medan han dricker lite där, och sen flyga upp till buren igen. Jag är hans oas.

Eftersom jag lämnar mina mack-kanter här vid datorn med så har han ju käk där med. Sötaste pippisen som flyger ut från buren för att traska runt på golvet och ser sig omkring lite, och kanske ta en tupplur under en stol och lämnar lite bajspluppar efter sig.

Idag såg jag att jag måste klippa klorna på honom. Han kommer att vara SÅÅÅ jävla sur på mig för det i flera dagar efteråt, men det kan inte hjälpas. Förrut har han alltid skavt ner klorna på grenar och sånt, men nu är han mest stillasittandes på sin spegelgunga. Med undantag för vattendrickandet och golvtraskandet.
Jag gjorde helt klart rätt i att flytta ner hans bur hit, trots att han står ganska lågt ner.

3 Comments:

Blogger crrly said...

Ååh, jag smälter. Pussa pippi på huvet från mig!

21 oktober, 2005 10:33  
Blogger vandrarvild said...

haha, han låter inte nån röra vid honom. Mitt ex K kunde göra det men inte så länge, men nu är Isis sån där att han snart kommer börja sätta sig på huvudet på mig, han har klättrat upp på axeln och suttit och putsat mitt hår där. sött. Men måste muta honom.

21 oktober, 2005 11:33  
Blogger crrly said...

Ljuvligt... :)

21 oktober, 2005 11:51  

Skicka en kommentar

<< Home