onsdag, oktober 26, 2005

Juljävel

NEJNEJNEJ!
TV-reklamen för julen har börjat nu.
Jag brukar alltid vara trött på julen innan den ens börjat, för att konsumentsamhället tröttar ut mig, jag vill inte vara en del av det, orkar inte vara med. Jag tycker inte ens om julen längre och har en hel del att säga om det hela. Vill jag fira Jesus födelse så tänder jag ett ljus när som helst och tänker:
"Jesus, du hade en hel del vettiga saker att säga och jag beklagar djupt att du blivit misstolkad i tvåtusen år sådär så att människor i stället för att glädjas åt livet och klarheten i dina ord lever i fruktan för en gud som de tror hämnas och dömer. Be well!"

2 Comments:

Blogger Yrvaken said...

Tycker mig känna igen bilden.
Buddy-Christ ifrån Dogma =)
Kul film!

27 oktober, 2005 00:45  
Blogger crrly said...

Äääääääääntligen någon som tycker som jag om julen!!!!!!!!!!!!!

You´re the brightest, dear.

28 oktober, 2005 16:05  

Skicka en kommentar

<< Home