torsdag, augusti 11, 2005

Sofia

Igår gick jag in på mitt lunarkonto för att se om nått hänt där.
Eftersom jag i stort har lagt ner den sidan är det kanske ett eller två inlägg i veckan som jag får.
Och nått mail ibland från nån stackars singelkille som försöker få kontakt(men som ignoreras på grund av sin kassa stavning av ord som "Tjena" och "Snygg" och usla användning av punkter och kommatecken. Om jag inte minns helt fel, vilket jag nog gör, så kallas det nått. Interpunktion kanske? Jag gjorde aldrig den tentan på svenskaA-kursen f ö...) och ett och annat nytt dagboksinlägg av de trettiotalet människor på min bevakning.

Igår stod mitt lunarnamn som rubrik till en av dagböckerna. Så då måste jag ju läsa, såklart, vad som skrivs om mig.
Och numera är jag djupt smickrad och glad över Sofias beröm. TACK!!!!! :)
Nu kan jag inte återge vad hon skrev eftersom lunarstorm är spärrad härifrån jobbet (kanske kan lägga till det senare kom jag på) men jag blev i alla fall jätteglad över det hela.
Sofia flyttar tillbaka till Örebro i dagarna. Det ska bli kul. Det är lite kul för vi gick i parallellklass i högstadiet men pratade aldrig speciellt mycket då, fast vi var kompisar ett tag i sexan när vi var på Åsa kollo, om jag inte minns helt fel. Och jag har nått minne av att jag var hemma hos henne och käkade varma mackor med tonfisk nån gång i sjuan eller åttan.

Hur som helst: nu ska hon tillbaka till stan igen med sina två söner och sin kille U och jag är nyfiken på vad för slags person hon har blivit, även om jag tror mig veta det genom det vi pratat med varandra om de senaste åren.
Men är det inte lustigt att man blir vän med varandra så långt senare? Bra, men märkligt. :)

Men tack darlingvännen, tack så mycket!

Och om det hon skrev gett mig en eller två nya läsare: Välkommen hit.