onsdag, augusti 10, 2005

fördom eller erfarenhet?

Det var på vägen till Ica Krämaren som jag såg en sån där kille som jag emellanåt tror att jag vill ha. En sån där lätt sliten med dreads och kanske skägg och som är söt som socker och lite lagom vilsen och otvättad.

Och det var då, när jag tänkte "Söt!" om killen som tanken slog mig att jag gillar dem för att jag inbillar mig att de är lite vettigare än vanliga dödliga. Och jag vet inte varför jag tror det, för jag har egentligen inte träffat nån som har den stilen som är speciellt överintellingent eller skittrevlig.

Nä, de flesta med den stilen jag har mött är faktiskt ganska kaxiga och tycker de är roliga fast de mest är dryga.
Eller så är de sådär drygt övertygade om nått ämne att de blir arga på en för att man inte håller med eller är intresserad. Som rollspel *hehe* eller nån musikgrupp som jag tycker låter som skrot.
Så jag vill egentligen inte ha "en sån där" eftersom dryga killar är en waste of time and space.

Allt det där tänkte jag på när jag gick över övergångsstället från våghustorget till hörningången vid Krämaren. Och sen kom tanken:
Egentligen kanske de bara behöver en dusch.

Jag flinde lite lätt hela vägen in i affären.