fredag, juli 29, 2005

undercover

Trött? JAJAMÄNSAN!

haha, det är bra att man är så vaken att man kopplar ett inkommande samtal till sig själv och undrar vad som händer när samtalet kommer tillbaka sekunden efter....
Det är bra när man är så trött att man bara sitter och gäspar och andra sommarjobbare som går förbi nickar åt en och ler och säger "Jag förstår precis!"

De spelar DEPECHE MODE på radio. Det var länge sen jag hörde det, förutom den där discovcersionen av Just can´t get enough, men den gills inte för discoversioner av kultlåtar som görs för att de ska pressa ytterligare pengar ur en känd låt ser jag bara ner på. Fast det gick ju bra när Cyndi Lauper gjorde nån cover på en Dylan-låt under 80-talet. Men det var då det. Och det var inte en discoversion ('I drove all night')
Sen skulle man ju kunna se en del covers som uppenbara hyllningar, såklart.
Men om discoversioner tillhör den gruppen som hyllar är jag mycket tveksam till: det är bara pengar inblandade fortsätter jag att hävda.

Skulle jag göra en cover på en låt ska det vara Sheryl Crows'Strong enough'.
Först ska jag lära mig att sjunga.
I smyg