onsdag, juli 27, 2005

Mail

nu mailade jag Linda Skugge och skrev att min blogg är skitbra.
Lite framförhållning måste man ju ha.
eller i alla fall en dos kaxighet.
Sen får jag väl äta upp att jag tidigare skrivit att jag inte tycker Skugge är jättevass på att skriva; well, jag läser ju henne i alla fall för hon är rolig och kaxig. Det första jag gör på morgonen är ju att gå in på Expressen och kolla om hon skrivit något som jag ännu inte läst så... *äter upp*

Martin Stenmark som sommarpratar just nu (och spelar ELVIS. Nu gillar jag Stenmark lite till bara för det.) nämnde nyss Skugges blogg på radio.
Det ger väl henne några fler läsare. Om möjligt.

Snart ska jag gå och köpa en äckelglass a k a Magnum(Mammut)Vision, den med vit choklad. Det är den enda glass här i matsalen som jag gillar, och chokladen spottar jag ut. Äckel-Lena som är fem år emellanåt.

Flashback: Kamratposten,KP: Jag är kanske tio år och läser
"Varför dog Mammutarna ut? För att det fanns så ont om papputar" för mamma i köket och pappa hör den senare samma dag och skrattar på det där roliga sättet som han skrattar på, maghoppande och lite väsande :"För det var så ont om PAPPUTAR! HAHA!"
Vissa saker glömmer man aldrig.





Jag har föresten en Jag mötte Lassie-grej med Linda Skugge. (Och en med Jonna Berg då alltså.) Hon är kompis med Jonna Berg och jag gick i samma klass som Jonnas lillebror Andreas i ett år i Molkom.
Molkom är en håla. Där har folk kvar sina hockeyfrillor sen åttiotalet. Nu är de moderna igen, med sina hockeyfrillor och täckvästar.
Andreas var ihop med Pernilla ett tag. P och jag och Jennie brukade äta frukost på Royal i karlstad. Fjukost på Jåjjal.
Det var 1998.