onsdag, juli 27, 2005

bloggportalen.se

Nu anmälde jag mig till ovanstående adress och hoppas det blir ngt bra med den så att jag slipper (ja, jag erkänner att det är REN lathet som gör att jag inte letar upp bloggar själv utan bara läser dem som jag hittar länkar till) vara en droppe i havet. Jag skriver för att jag vill att någon läser.
Givetvis bloggar man för att man vill synas. Plus att jag på senare tid har förstått innebörden i uttrycket "skrivklåda" för jag blir så in i helvetes rastlös av att inte kunna skriva när jag vill, eller att bli avbruten när jag gör det.

Jag sitter på sommarjobbet och det ringer inte vidare mycket idag heller. Jag sneglar hela tiden ut i solen. Jag höll ut i fem veckor utan att längta bort, jag är ganska stolt över mig själv. Nu har nedräkningen börjat till dagen jag slutar.
Att arbeta såhär varje dag mellan 7.30 -16.00 är inte min grej.

Jag har sagt det förrut och nu (åter-)minns jag varför- det är inte det att stiga upp varje morgon vid en viss tid -även om jag gärna slipper stiga upp kl fem utan hellre väntar till tidigast kl åtta- eller att vara på samma ställe varje dag.

Men att tvingas vara på ett visst sätt för att accepteras och passa in, att sitta här sina timmar varje dag och hela tiden längta någon annanstans; och att dessutom göra det för pengars skull; pengar som man är så beroende av att man inte överlever utan det: det är det som stör mig.
Vad man är sysselsätter sig med varje dag så är man prostituerad, en hora: jag säljer mig och min tid för pengar.

Och då kan det ju tyckas att det inte spelar nån roll vad man gör för de pengarna. Det kanske det inte gör för de flesta.
Men för mig är det allt, jag vill göra andra saker än att tvingas vara på en plats jag är på för att jag måste, för pengars skull.

Krossa spegeln och kliv ut ur dina egna bilder.