tisdag, juli 26, 2005

JÄÄÄÄÄ!

HAH!
Jag hittade hur man skulle göra så nu har jag skrivit in några länkar här vid sidan (och jag hoppas pilen visar lite rätt i alla fall)------>
och fler lär det bli med tiden.
Jag känner mig hur duktig som helst nu, och om 40 min. slutar jag och ska hem och fortsätta grina över slutet på Harry Potter och värma händerna på te och... det var ngt mer jag måste göra. Jag handlade ju igår så det är det inte...

Jo, jag ska gå och köpa torkad salvia och bränna hemmavid. Order från ovan.

Sen kan jag ju städa klart, jag började i fredags och nu ligger mattorna kvar uppe på bänken i hallen och de ska ju kanske inte ligga där egentligen. jag tror jag slutade städa för att jag inte orkade torka golvet just då och hellre gjorde ngt annat. Men det är ju skönt när det är klart så jag ska nog städa sen. Har ju tyvärr bara några sidor kvar på Harry Potter-boken och sen måste jag börja läsa den om igen för det är alltid saker jag missar när jag läser dem första gången, saker man fattar vidden av när man läser dem andra eller tredje. Man hittar hela tiden nya saker och det är det som är så fascinerande med de böckerna.

Emelie (för den okände läsaren så är E min systerdotter) ville inte komma med mig hem idag men jag ska se till att träffa henne imorrn. Jag köpte en skräckfilm igår, 'THEY!' och den är säkert skräpig men jag blir rädd för dem hur B de än må vara och sover med lampan tänd i en vecka efteråt tills jag inser att än en gång har INTE filmmonstret behagat dyka upp vid min sängkant och jag blir bara aningens besviken över det för så som jag har väntat i alla dessa år...

I alla fall brukar hon alltid vela se skräckfilmer så nu har vi en att se tillsammans. Plus att jag köpte originalet på The Ring - Ringu- som är bra mycket bättre än den amerikanska skitversionen.

Jag gillar väldigt väldigt sällkan amerikanska versioner av redan bra filmer. Som 'Nikita' som amerikanerna döpte till Nina-nånting('Kodnamn Nina' heter den på svenska). Och 'Tre män och en liten baby', även det en fransk film från början.
Och nu har de gett sig på japanska skräckisar som Ju-On ('The Grudge'), Ringu ('The ring') och Dark Water.
Allt för att amerikanarna är för korkade för att orka läsa textningen, läste jag någonstans och jag önskar jag minns vart jag läste det för det är bara så värt att länka hit, så då gör de egna versioner av filmerna och tjänar multum med pengar dessutom.
Fast jag måste säga att jag gillar Änglarnas stad, och originalet/föregångaren till den, 'Himmel över Berlin', har jag inte sett ännu. Men jag återkommer om den, alla gånger.