torsdag, juni 07, 2007

I don´t belong here

Jag fattar inte riktigt varför jag ska sitta kvar här en halvtimme efter att jag kopplat ur telefonen. Inte för att nån har ringt på den senaste timmen heller. Jag läser expressen och aftonbladet och häpnar över hur ointressanta saker de skiver om, saker som blir intressanta för många just för att det är de enda nyheter de läser. Man blir skitifierad och tror att de ytliga sakerna är av stor vikt fastän det finns viktigare saker att läsa om. Jag ringer syrrans jobb för att få höra att hon är sjuk. Ringer hem till henne och hon låter som om hon har fetvadd och slem i hela skallen. Febrig och ynklig låter hon med, så jag låter henne vara. Hälsa mams och paps om du pratar med dem säger jag och hon säger att ja, vi får se och mer än så är det inte. På radio spelar de trist rockmusik som låter som allt annat massproducerat skit som spelas överallt och jag kommer fram till att jag ska kolla igenom en massa bloggar på bloggportalen för att kanske hitta nått nytt. Inte för att jag egentligen vill ha eller orkar med fler bloggar att läsa men guldkorn är ändå guldkorn.

Etiketter: