fredag, juni 15, 2007

En galen natt. Jag kan inte somna för jag har en oro i kroppen. Jag vet inte vad den kommer sig av men den är där ändå. Jag ringer D som varit ute, han är på väg hem, kommer snart, puss puss, och jag väntar, väntar, väntar lite till.

Sen när han slutligen kommer upp säger han att han blivit rånad. Precis utanför porten. Han är lite full. Jag frågar om de sparkade honom, ja lite. Sparkade de dig i huvudet? Nej, bara lite på kroppen, jag mår bra och jag ringer polisen som kommer mitt i natten och sitter i vårt minst sagt stökiga vardagsrum. Jag kollar på klockan, går in på internetbanken och för över alla pengar på Ds konto till ett sparkonto, ringer Telenor för att spärra telefonen men väntetiden är löjligt lång. På Ds stulna mobil är det upptaget, de ringer väl upp flera tusen kronor och jag tänker på så många saker, på inkräktandet och överraskningsmomentet och kränkningen.

När jag ringt och spärrat mobilen och förlustanmält körkortet så pratar jag med D. Han är förbannad, men sörjer väl mest kontaktnätet han hade på mobilen, alla människor han hade numret till. Han låter trött och lite övergiven.

5 Comments:

Blogger KuriÅsa said...

Men BAJS! Hur mycket tjänar de på det liksom... en begagnad mobil kan väl inte vara särskilt mycket värd. Ååååå grrr vad arg jag blir.

15 juni, 2007 10:16  
Blogger vandrarvild said...

den var rätt ny, men skitsamma, han får förmodligen en ny redan idag och han får ha kvar samma nummer fastän de spärrar kortet som är i telefonen nu. och det "roliga" är väl att han hade 60 kr i kontanter i plånboken, och sen var resten kvitton som han sparat för att han skulle få igen pengar för dem genom ett jobb han gjort. Well, shit happens. jag ska gå ohc leta längs med vägen de sprang när jag kommer hem, se om de slängt ifrån sig sakerna där. Inte mobilen för den var det upptaget på i två timmar efteråt, men plånboken och korten som de inte har nån nytta av. Det ligger en ödetomt där de sprang iväg så det är kanske värt att gå och kolla där. Men BAJSIGT är det hur som helst. Och jag är glad att jag inte lånade honom mitt månadskort som jag tänkte. Men när han kom hem förstod jag ju varför jag varit så jävla orolig för honom, det kändes i hela kroppen i flera timmar innan.

15 juni, 2007 11:10  
Blogger KuriÅsa said...

BAJS is da word.

15 juni, 2007 15:51  
Blogger Gudinnan said...

Nä men vad fan! Det är inte konstigt att jag tappat tron på mänskligheten och tänker skaffa hemligt telefonnumer. Jävla idioter, ge sig på vanligt folk! Sparka på honom, sno hans grejor, lås in dem bara och släng nyckeln. Eller ge dem bättre föräldrar vi någon typ av tidsresa så att de lär sig respekt.

15 juni, 2007 20:47  
Blogger Gudinnan said...

via skulle det stå där längst ner

15 juni, 2007 20:48  

Skicka en kommentar

<< Home