torsdag, juni 14, 2007

Saker man inte vill råka ut för som ny på ett ställe

är väl typ att man säger till en leverantör att ställa sakerna i källaren så kommer nån och tar hand om dem, men ingen går ner och hämtar. Sakerna är frysta så allt smälter... och måste beställas om. *haha*
Men nu kunde han ju ha sagt det när han kom med sakerna. Tycker jag. Det tycker tjejen som kom och berättade det för mig med. Så ingen verkade arg eller nått men när leveransen kommer ju imorrn ska jag ställa den HÄR hos mig så kommer nån och kollar till mig en gång i timmen.


Det luktar glass här, på tal om fryst. En slags barndomens nostalgi; vaniljglass med chokladöverdrag, de där glasspinnarna som man ibland köpte från glassbilen, den där chokladen föll av i ett sjok om man inte bet sönder den medan glassen var precis urtagen ur frysen.
så nu ska jag gå och köpa mig en glass och glädjas över att dagen gått fort och imorrn ska jag syssla med att slänga några sjukskrivningspapper som nån ville ha hjälp med att sortera och slänga.

Och har jag inget annat att göra(det har jag inte) så kan jag kolla på hantverkare som bygger upp en vägg en bit ifrån mig. De får det att se så lätt ut, och de svär inte alls. Jag är van vid svordomar vid renovering. Men nej, den här killen liksom bara sveper över väggen och allt blir jämt och fint. Det är som om han gör det där varje dag.

nyss pratade jag fejkfranska med en fransman. jag borde skämmas istället för att vara road