onsdag, mars 21, 2007

Jag fortsätter mitt utnyttjande av Hittegodsexpeditionens ord "bloggstockad" för det är vad jag är numera. Har som bekant varit det ett tag. Är det nu jag ska bli nostalgisk och återuppliva minnen av mina tidigare bloggmånader? Då det var enkelt att bara skriva om vad fan som helst och... Jag tänker på inlägg ideligen, men glömmer dem så snart jag startat datorn, ratar mer än hälften av dem.
Jag blir så lätt cynisk.
Men inte idag. Jag väljer att inte.

Det snöar ute och bara för att man i det här fallet inte kan välja att stanna hemma så är det kallt och nästanvinter. Fem dagar om året blåser det inte i Malmö. Jag saknar den s k blåsten i Västerås och Örebro. Innan jag visste vad blåst var.
Innan jag kände till den där kylan som kan visa höga grader på termometern men som vinden snabbt kyler ner, in under kläderna, in i varje glipa man varit dåraktig nog att lämna obevakad.


Imorgon ska jag på Macbeth på Storan. Genrep. Tre timmars Shakespeare. Hoppas den inte är söndertolkad till oigenkännlighet, men jag blev lovad en massa blod.