tisdag, mars 06, 2007

film

Som jag sagt förrut: Den asiatiska versionen av filmen är bättre.

Den här gången gäller det filmen The Lake House med Keanu Reeves och Sandra Bullock som jag sett. Det är den amerikanska versionen av en koreansk(har jag för mig) film som heter Il Mare eller Siworae.

Den asiatiska versionen är bättre. Sötare. Mindre amerikansk*haha*, lite mer mystisk.
Men jag gillade den amerikanska med. Trots att det som alltid stör mig att amerikanarna inte kan se utländsk film utan istället måste göra en egen version av den... Men The Lake house är en söt romantisk film helt utan kvarvarande känsla av mysighet som man fick av originalet.

Och under hela filmen satt jag och tänkte"Meh, fan, vilken film är det de där två, Reeves och Bullock, spelar mot varandra?"och kom sen på att det är i Speed. Ta daaa!

Etiketter: