lördag, december 02, 2006

Jul, jul, fukking jul

Jag ringde hem till syrran, eftersom jag fixade fellytonen, och nu säger de att de kanske inte ska fira jul hemma i alla fall, att syrran eventuellt ska till Sälen, och att mamma och pappa upp till norrland och mormor.
E sa med trötthet i rösten att hon fan inte tänker hänga på till Sälen(jag glömde påpeka att det kanske finns söta killar där) utan hellre kommer ner till oss, och jag sa att det är klart hon ska komma hit, men kan inte La Familia bara bestämma sig så att D och jag kan boka biljetter eller inte. Vi är redan sent ute som det är nu, och bokar vi senare och måste avboka förlorar vi bara en jävla massa pengar på ingenting.

Äh, orka, har de inte bestämt sig om en vecka tänker jag inte åka upp alls.
Föresten ska jag jobba den 27:e.
Hm. Äh, Inshallah för fan, det där löser sig på något sätt.
Men jag är redan trött på julhelvetet. Kan vi inte bara älska och hedra varandra varje dag på året istället för att täppa till vårt kassa samvete en enda dag genom att handla för flera tusen spänn och sen låtsas att det är okej att fortsätta vara jävliga mot varandra? Jävla hyckleri.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du behöver ju inte köpa skit för tusentals spänn. Köp ingenting alls eller hitta nånting begagnat och billigt , som är roligt eller passar mottagaren. Finns förresten en ny loppis på vintergatan. Värt ett besök!

T

03 december, 2006 10:46  
Blogger Peter Madison said...

Som den självklare ledare du nu är i den väpnade grenen i "motståndet mot allt som är jävla fan skit bara" så står jag alldeles bakom dig i kampen mot julkukeriet. Stoppa, ta bort och deleta hela skiten. Nu. Gaaah vad trött jag är på denna hysteriska "happening".

03 december, 2006 21:55  
Blogger vandrarvild said...

T: Tack, den ska jag kolla in snarast. Jag tror till o med att jag hittar dit själv, haha.

Madison: Fan*muttrar hon igen* REVOLT för fan, revolt!!!

04 december, 2006 12:22  
Blogger deusexmach said...

Finns det ett nytt ställe brevid Sopstationen? Adressen är nästan den samma.

04 december, 2006 23:41  
Blogger vandrarvild said...

japps, nu har jag fått en flyer om det stället, så vi tar oss dit snart. :)

10 december, 2006 00:56  

Skicka en kommentar

<< Home